torsdag 22 maj 2008

Förvirrad präst och dopplanering

Måste berätta vad som hände igår, vi hade prästen hemma på dopplanering (vi känner honom sen innan) och mina föräldrar var förbi en sväng och skulle åka efter vi hade fikat, jag hade kört mammas bil sist när vi bar och handlade tidigare på dagen. När de ska åka hittar de inte bilnycklarna och förvirrad som jag är just nu tänker jag att jag kan ha lagt dem precis vartsomhelst, vi börjar leta överallt, typ i micron, går igenom soppåsen osv men hittar inget, mamma får vänta hemma och vi fortsätter planera dopet med prästen och sen när han gått ca 1 1/2 timma senare fortsätter vi leta febrilt....letar verkligen överallt. Hursomhelst ger vi upp till slut och sätter oss i bilen för att köra mamma in till stan eftersom hon uppenbarligen inte kan ta sin bil ;) då ringer hennes mobil och det är prällen(!) som meddelar att han råkat få med sig hennes bilnycklar i sin ficka! Skönt att det finns fler som är förvirrade :)

Planeringen gick bra och jag tror det kommer bli en fin dag, ska åka ut till farmor på ön på måndag och planera lite kakbak.

Inga kommentarer: