lördag 17 maj 2008

Lördag tjohoo!!

Äntligen lördag igen, tidigt men ändå. Klockan är nu kvart över ett på natten till lördag. Älskar helger! Idag ska många människor springa livet ur sig. Inte jag. Göteborgsvarvet är inget för en nyförlöst mamma som inte har löpning som favoritidrott inte. Själv ska jag fixa färdigt räcket runt vår nya fina altan. Har nu börjat bli ordentligt färdiga med vår omfattande helrenovering av vårt 30-talshus. Detta underbara hus inköptes för ganska exakt två år sedan. Jag hittade det på hemnet och såg direkt potentialen (vilket min man absolut inte gjorde) efter mycket tjat och övertygande blev det dock fritt fram för mig att buda hem det :) Sagt och gjort, huset blev givetvis vårt. Därefter har det njutits många mysiga stunder i vårt söta lilla hus men även en del rent utsagt överdjävliga dagar har passerat. Vi överlevde och njuter nu av vårt vackra hus som är precis som vi (jag) vill ha det tillsammans med vår bäs Benji. Mina intressen är inredning (helst vit sådan), matlagning, bakning, mysa med vänner typ. Kommer att berätta mer om vårt hus någon dag. På söndag ska vi på babysim igen för tredje söndagen i rad, det är supermysigt! Hela familjen åker iväg och badar ihop. Nu är det dags för sängen. Nattinatt.

Inga kommentarer: